Nieuwe accountmanager ziet kansen voor De Graafschap in Oost-Achterhoek

Sinds 1 februari is Jordi Brockötter uit Winterswijk de nieuwe accountmanager van de afdeling commercie binnen De Graafschap. De 29-jarige ziet zakelijke kansen voor de voetbalclub in het oostelijke deel van de Achterhoek. “Ik merk dat daar de bekendheid en de animo nog een stuk minder groot zijn dan in de regio rond Doetinchem.”


Tekst: Wim Aalderink Foto: PR De Graafschap

Jordi werkte de afgelopen jaren voor Dalphin, de drankenfabrikant met thuisbasis in Winterswijk. “Daar deed ik eigenlijk alles wat te maken had met sales, onder andere ook voor de sportdranken. Op die manier kwam ik bij veel verenigingen in de Achterhoek. En bij die clubs kozen we ook vrijwel altijd voor een sponsordeal. Op die manier wilden we binding met de Achterhoek creëren, iets teruggeven aan de Achterhoek. Zo kwam ik in de regio met veel sponsoren in contact.”

De Graafschap
Hoewel Jordi het naar zijn zin had bij Dalphin, koos hij bewust voor de stap naar De Graafschap. “Ik was wel toe aan een nieuwe stap”, zo legt hij uit. “Ik heb bij Dalphin mijn afstudeeropdracht gedaan en ben daar vervolgens blijven hangen. Na zeven jaar wil je toch een keer iets anders. Toen de
mogelijkheid bij De Graafschap zich voordeed, heb ik niet lang getwijfeld. Ik heb veel affiniteit met sport en ben een kind van de Achterhoek. Tijdens mijn studie ben ik ook altijd hier blijven wonen, dus ik ben de binding met de regio nooit verloren.”

Genoeg te doen
De Winterswijker is ervan overtuigd dat er nog genoeg te doen is in de Achterhoek. “Ik merk dat de bekendheid van en de animo voor De Graafschap in het oosten van de Achterhoek nog niet zo groot is als in de regio rondom Doetinchem. Ik wil dat mensen in Winterswijk nog enthousiaster worden van De Graafschap. Daar hoop ik mijn steentje aan bij te dragen door de bekendheid van De Graafschap en haar zakelijke platform te vergroten. Ik heb er een tijdje op gewacht, maar ben blij nu aan de slag te kunnen. Ik sta te popelen en hoop snel met de bestaande sponsoren kennis te kunnen maken en het netwerk van De Graafschap te vergroten.”

Bekijk andere artikelen

arrow_upward